Mi áll a siker mögött? Interjú

mi-all-a-siker-mogott-interju
2019.04.18

Mi áll a siker mögött? Interjú

"Húzós három év volt, de a számok is bizonyítják, hogy meghozta gyümölcsét a kemény munka."

Az Olim az utóbbi 3-4 évben messze a piaci elvárások felett teljesített, mind az árbevétel, mind a nyereségesség szempontjából. Ezekről a sikerekről, illetve a cég megalakulásról kérdeztük Pirisa Gyulát, az Olim Central Zrt. gazdasági igazgatóját.

 

Ez egy igen jelentős bevételi növekedés. Mivel tudnád jellemezni a céges stratégiátokat?
Elsősorban tudni kell, hogy ehhez a három éven belüli nagyon magas nyereség növekedéshez hozzá tartozik, hogy ebben az időszakban többen is, szinte az irodában laktunk. Húzós három év volt, de a számok is bizonyítják, hogy meghozta gyümölcsét a kemény munka. Azt, hogy ezeket a sikereket hogy tudtuk elérni azt pontosan nem tudom megmondani. Elsősorban a kemény munka, a sok padlóra esés, amiből sikerült felállnunk és tanulnunk, egy nagy kalap szerencse és egész egyszerűen az, hogy tartjuk a szavunkat. Partnereink számíthatnak ránk, és próbáljuk minden ügyfelünket, úgymond „családiasan” kezelni. Azt hiszem, ezek azok, amik hozzá segítettek minket ahhoz, hogy ott lehessünk, ahol most.
 

2011 óta működik az Olim Central Zrt., honnan jött a gondolat, hogy több vállalkozást üzemeltető céget nyissatok?
A cég alapításakor elsősorban televíziós háttér munkával, szereplő felkészítéssel, úgymint sminkelés, kozmetika, fodrászat, manikűrözés foglalkoztunk, aztán az évek során bővült a kínálatunk, szélesedett a vállalkozásaink köre és létrejött a ma ismert Olim Central Zrt. profilja. A több vállalkozásos cég nem volt bekalkulálva. Ez leginkább annak köszönhető, hogy a gazdasági válság sajnos a család építőipari cégét sem kímélte. Ez egy nehéz időszak volt a számunkra, sok mindent veszítettünk el, amiért megdolgoztunk és sok mindent újra kellett gondolni, másképpen megközelíteni. Ez a történés mély nyomott hagyott bennünk, és éppen e miatt próbálunk mindig több lábon állni, a nyereségeket mindig visszaforgatni.


Látszik mennyire sok oldalúan fogtok bele az üzleteitekbe, mi alapján döntötök a vállalkozások mellett?
A televíziós műsor készítés úgy jött képbe, hogy egész jó áron felajánlották megvételre az NNS-Tech Kft.-t, ami utólag egy nagyon jó döntésnek bizonyult, hiszen mai napig ez az ágazat a cégünk fő bevételi forrása. A GMM, először egy cég felvásárlásának indult, aztán végül a vétel nem jött össze, viszont megalakult Magyarország egyik legnagyobb és legismertebb elektromos autó kölcsönzője, az E-rent. A Barber Shop és a Coffee Point a véletlennek köszönhető, igazából jókor voltunk jó helyen. Azt hiszem, leginkább ezt mondanám a cég legfőbb döntéshozójának is: „jó időben, jó helyen”. A legjobb befektetéseink mindig egy poénnak indulnak, azután valaki felteszi a döntő kérdést: „Miért is ne?”. Persze sok esetben az anyagi háttér is döntő szerepet játszik, hiszen a Barber Shop-nál például az dominált, hogy bár a nők gyakrabban, a férfiak sokkal többet költenek a megjelenésükre. Éppen ezért láttunk fantáziát ebben az ágazatban, a Corvin negyed pedig egyre feltörekvőbb. Jó áron tudtunk szerezni egy jó fekvésű ingatlant, így szinte magától értetődővé vált, hogy ebbe bele kell fognunk.
 

Már említettük, hogy nem sokára megnyit a Caffee Point, kávé- és teaházatok. Mi a következő lépés, van már valami tervetek a soron következő vállalkozást illetőleg?
Pihenés. (nevet) Most az a cél, hogy mihamarabb átadjuk a Corvin negyedben nyíló Barber Shop-ot, illetve a Pozsonyi utcán készülődő Coffee Point, kávé- és teaházunkat, utána remélem kicsit megnyugszunk. Ebben az elmúlt két évben nagyon sok mindenbe fogtunk bele, és szerencsére lassan mindet be is fejezzük és át is adhatjuk. Persze ki tudja mi lesz még, hátha jön még egy jó poén, amiből megalapítjuk a következő nagyobb projektünket.